Foscarini tulkitsee valofilosofiaa, mitä luonnehtii syvä kunnioitus valon lähdettä kohtaan. Foscarinia luonnehtii myös sen suuri kekseliäisyys käyttää erilaisia materiaaleja, värejä, viimeistelyjä sekä rakenteita. Foscarini on myös käyttänyt useita maineikkaita ja tunnettuja suunnittelijoita, mikä on luonut hyvän pohjan sen suurelle suosiolle. Rodolfo Dordoni, joka on myös työskennellyt Flosille, on yksi näistä suunnittelijoista.
Hänen lisäksi nähdään
Jozeph Forakis,
Patricia Urquiola ja
Marc Sadler. He ovat kekseliäisyydellään tukeneet Foscarinin arvoja olla innovatiivinen. Foscarini on vuosien aikana laajentanut käyttömateriaali-listaansa ja ottanut käyttöön satiinimaiseksi viimeistellyn lasin, polyethylenin, puun ja alumiinin sekä patentoituja materiaaleja, kuten hienokäsitelty lasikuitu ja hiilikuitu komposiitti tai Kevlar®, joka on El du Pont de Nemours and Companyn rekisteröity tavaramerkki.
Foscarini on yritys, jolla on vireä tuotanto ja tehokas kansainvälinen jakelu. Se takaa asiakkaille korkealuokkaisen palvelun. Foscarinin uniikki valaisinkokoelma on muodin edelläkävijä. Korkealaatuiset materiaalit, kekseliäisyys materiaalivalinnoissa ja niiden työstämisessä, luo uniikin valaisimen.
Vuonna 2009 eniten huomiota keräsivät Caboche, Twiggo, Tropico ja Allegro -valaisimet. Vuosien takaisia design klassikoita ovat ikuisesti suositut Lumiere ja Havana valaisimet. Jotkut niistä tavallisia ja käytännöllisiä ja toiset itsessään taideteoksia.
Tutkimus, innovaatio, tiukka laatu tuotteiden valmistamisessa ja palvelutarjonnassa, kansainvälinen fokus, maksimaalinen joustavuus ja kaiken edellä tuotekeskeinen kulttuuri, on hyvän designin tulos. Näistä elementeistä koostuu Foscarinin yritysidentiteetti. Näiden laatuominaisuuksien summa tekee Foscarinin portfoliosta voimakkaan persoonallisen. Sen hedelmällisyys koostuu yhtenäisyydestä ja yhteistyöstä designin ja tuotteen työstämisen välillä. Erilaiset yhteistyöt uusien sekä kokeneiden ja lahjakkaiden kansainvälisten suunnittelijoiden välillä, joilla on kokemusta eri tyyppisiltä aloilta sekä kekseliäisyys, ovat keskeisiä tekijöitä projekteissa. Se antaa yritykselle sen joustavuuden, mikä johtaa joka kerta originaaleihin tuotteisiin, jotka ovat joka kerta uniikkeja ja joiden pohjana on yksi design.
Foscarinin kansainvälinen fokus on johtanut vankkaan myyntiverkostoon, jossa on yli 2500 multibrändi myyntipistettä 50 maassa sekä korkealuokkainen asiakaspalvelu, joka UNI EN ISO 9001-sertifioitiin jo vuonna 1996. Tämän tuloksena Foscarini lanseerasi ”Successful Living from Diesel with Foscarini” kokoelman yhteistyössä Dieselin kanssa. Kansainvälinen johtava brändi vaikuttaa elämäntyyliin: Uusi kieli ja estetiikka vallata uusi yleisö.