Luceplan syntyi vuonna 1978, kun Luceplanin takana olevat ihmiset halusivat jotain konkreettisempaa kuin se, mikä siihen asti oli vain yhteistyötä.
Riccardo Sarfatti, Paolo Rizzatto ja Sandra Severi olivat nyt luoneet Luceplanin luovan energiansa ja innovatiivisten ratkaisujensa keskipisteeksi, jonka taustalla oli halu kehittyä ja innovoida.
Kaikki tämä on kääritty kauniiseen ja erittäin kestävään muotoiluun, jonka on suunnitellut Luceplan, joka on nyt osa Philips-konsernia.
Luceplan rakentuu seuraavien teesien ympärille:
1. Huomio yksityiskohtiin - Tarvittavien varaosien, huollon tai puhdistuksen seuraaminen lisää tuotteen käyttöikää.
2. Elinkaarisuunnittelu - Tuotteen luomista pidemmälle menevä suunnittelu, jossa otetaan huomioon, mitä käytön jälkeen tapahtuu hävittämisen, kierrätyksen ja innovatiivisten pakkausten avulla.
3. Ympäristön kunnioittaminen - Emme käytä saastuttavia maaleja ja prosesseja, jotka kaikki auttavat vähentämään ympäristövaikutuksia.
4. Tutkimus ja kehittäminen - Tutkimus ja kehittäminen on olennainen osa Luceplania.
On tärkeää katsoa tulevaisuuteen ja ymmärtää kuluttajakäyttäytymistä ja muutoksia teollisessa tuotannossa, raaka-aineiden hankinnassa, optimoinneissa, säästöissä, jakelussa ja ostotottumuksissa ja -tarpeissa tapahtuvia muutoksia, jotta Luceplan olisi aina eturintamassa.
Energiansäästö on ensisijainen tavoite, eikä sitä voida rajoittaa valaistuksen ja energiankulutuksen väliseen suhteeseen: siihen on sisällyttävä ympäristöystävällisyys, joka kattaa koko toiminnan materiaalivalinnoista valmistusprosessiin ja tuotteen kestävyydestä sen huoltoon.
Jos tuotat tuotteita, joiden käyttöikä on pitkä, niiden on oltava kauniita ja teknisesti järkeviä. Pitkäikäisyys tarkoittaa myös sitä, että se on ympäristöystävällisempi ja selviää muodin vaihteluista.
Voit lukea lisää Luceplanin verkkosivuilta täältä