FAQ

Miten tilaukseni toimitetaan?
Valaisinmestari.fi toimittaa kaikki tuotteet GLS, PostNord, DSV. Voit valita, haluatko lamppusi pakettikauppaan vai kotiin. Tilauksesi toimitetaan yleensä 1-3 arkipäivän kuluessa. Usein tavarat lähetetään samana päivänä, kun teet tilauksen.
Mitä toimitusvaihtoehtoja minulla on?
Valaisinmestari.fi lähettää kaikki tuotteet GLS, PostNord, DSV. Kaikki ostokset toimitetaan ilmaiseksi GLS, jos ostos on yli 100 euroa.
Kuinka kauan toimitus kestää?
Valaisinmestari.fi:n toimitusaika on enintään 8 työpäivää, mutta erikoisvalaisimien toimitusaika voi olla jopa 3 viikkoa.
Voiko tilaukseni toimittaa eri osoitteeseen kuin laskutusosoite?
Kyllä. Täytä haluamasi toimitusosoite tilauksen yhteydessä.
Voinko muuttaa toimitusosoitetta?
Voit muuttaa toimitusosoitettasi linkin kautta, jonka sait meiltä tilauksesi yleiskatsauksen yhteydessä. Jos pakettisi on laskutettu, toimitusosoitetta ei voi muuttaa.
Mitä tapahtuu, jos lähetys katoaa toimituksen aikana?
Jos et ole saanut pakettiasi 10 arkipäivän kuluttua siitä, kun olet saanut lähetysvahvistussähköpostin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. He voivat tarkistaa, missä paketti on, ja joissakin tapauksissa seurata paketin kulkua.
Kirjoita sähköpostia osoitteeseen info@valaisinmestari.fi tai soita numeroon 020 787 1616.
Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?
Jos et ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse, sähköpostiosoitteesi on ehkä syötetty väärin. Soita tai kirjoita asiakaspalveluun osoitteeseen info@valaisinmestari.fi, joka voi nopeasti korjata sähköpostiosoitteesi.
Miten teen ostoksia?
Jos olet löytänyt kohteen:
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää koriin”. Sivun yläreunaan ilmestyy nyt punainen palkki, jossa lukee ”Tuote on lisätty ostoskoriin”. Siirry ostoskoriin”. Klikkaa ”Siirry ostoskoriin” ostoksen loppuun saattamiseksi.
- Tässä voit valita 2 vaihtoehtoa: ”Tilaukseen” tai ‘Osta lisää’. Tässä voit myös syöttää alennuskoodisi, jos olet saanut sellaisen.
- Paina ”Tilaukseen” saadaksesi ostoksen valmiiksi. Syötä seuraavaksi henkilökohtaiset tietosi ja voit myös kirjautua käyttäjäksi, jos olet luonut sellaisen. Paina ”Jatka”.
- Tämän jälkeen voit muokata tietojasi tai valita toisen toimitusosoitteen. Paina sitten ”Jatka”.
Tämän jälkeen siirryt lähetysosoitteeseen, jossa voit jälleen muuttaa tietojasi ja valita, tehdäänkö ilmainen toimitus GLS:llä. Paina sitten ”Jatka”. - Siirryt nyt maksamiseen, jossa sinun on valittava, mitä maksukorttia haluat käyttää. Sinun on myös hyväksyttävä ostoksesi ja hyväksyttävä käyttöehtomme. Voit tutustua ehtoihin klikkaamalla punaista linkkiä heti valintaruudun yläpuolella. Paina sitten ”Hyväksy”.
- Sinun on nyt annettava korttitietosi. Paina sitten ”Suorita maksu loppuun”.
Jos et ole löytänyt tuotetta:
Voit etsiä kohteita useilla eri tavoilla.
Näytön oikeassa reunassa on hakukenttä, johon voit syöttää hakusanasi.
Voit etsiä tiettyä valaisinta kirjoittamalla esimerkiksi ”AJ-seinävalaisin”, ”PH-riippuvalaisin” tai vastaavaa.
Voit etsiä lamppuja myös vasemmanpuoleisesta valikosta, klikkaa riipusta, jos etsit riipusta.
Kaikki riipustuotteemme näkyvät täällä. Sen jälkeen voit minimoida valinnan valitsemalla toimittajan.
Kun olet löytänyt haluamasi valaisimen, suorita maksu kuten edellä vaiheessa 1.
Miten lisään alennuskoodin?
- Lisää tuotteet ostoskoriin
- Siirry ostoskoriin
- Vaiheessa 1 löydät paikan, johon voit syöttää alennuskoodin/lahjakortin.
- Paina ”Päivitä”, jotta alennuskoodi tulee voimaan.
Näet, miten tämä tehdään alla olevasta videosta
Voinko tilata sähköpostitse tai faksilla?
Ei, ei ole. Turvallisuussyistä emme ota vastaan tilauksia sähköpostitse tai faksilla. Voit soittaa asiakaspalveluun numeroon 020 787 1616, jossa sinua opastetaan verkkokaupassa ja autetaan lisäämään tuotteita ostoskoriin, mutta sinun on osallistuttava aktiivisesti ostoprosessiin.
Kun olen ostanut tuotteen, milloin summa veloitetaan pankkitililtäni?
Summa vähennetään pankkitililtäsi vasta, kun tuote on lähetetty.
Miten voin maksaa?
Tilattujen tavaroiden maksaminen voidaan suorittaa verkossa Visa, MasterCard, Maestro-maksuvälineillä. Voit nähdä kaikki kustannukset vaiheessa ennen tilauksen hyväksymistä.
Voinko maksaa sen jälkeen, kun tavarat on toimitettu ovelleni?
Vastaa. Sinun on annettava maksukorttitietosi, jotta voit suorittaa ostoksesi Valaisinmestari.fi:n verkkokaupassa. Vähennämme summan pankkitililtäsi kuitenkin vasta, kun tavarat lähetetään varastostamme.
Onko verkossa maksaminen maksukorteilla turvallista?
Valaisinmestari.fi käyttää erittäin turvallista maksujärjestelmää: DIBS Maksut suoritetaan DIBS:n kautta PBS:n kautta. Maksukorttitietosi ovat suojattuja ja salattuja, kun ne lähetetään DIBS:n käsiteltäväksi. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikki maksukorttitiedot syötetään DIBS:n kautta. Lampemesteren.dk ei siis tiedä, mitä syötät, mutta saa ilmoituksen siitä, onko maksutapahtuma hyväksytty vai ei.
Voinko palauttaa tuotteen, johon en ole tyytyväinen?
Kyllä, voit palauttaa tuotteen enintään 50 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta ja saada hyvityksen tuotteen hinnasta ilman toimituskuluja.
Et voi peruuttaa ostosta kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta ilmoittamatta siitä meille.
Jos olet peruuttanut ostoksen, maksat palautuksen itse.
Jos tuote on menettänyt arvoaan, koska olet käyttänyt sitä muulla tavoin kuin mitä oli tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi, voit saada takaisin vain osan ostohinnasta.
Jos kuluttaja käsittelee esinettä liikkeessä tavanomaisesti sallittua enemmän ja esineen arvo on alentunut, Valaisinmestari.fi:lla on oikeus vähentää tämä arvon aleneminen palautussummasta. Arvonvähennys lasketaan tuotteen myyntihinnan ja palautuksen jälkeen myydyn tuotteen markkinahinnan erotuksena.
Joissain tapauksissa tavaroilla ei ole käytön vuoksi enää arvoa. Näissä tapauksissa sinulla ei ole oikeutta hyvitykseen.
Pakkauksella voi olla merkitystä arvon menettämisessä.
Jos avaat, vahingoitat tai kadotat pakkauksen, tämä voi olla arvonmenetys. Jos pakkaus vaikuttaa tavaran arvoon jälleenmyynnissä, uuden pakkauksen kustannukset on vähennettävä.
Minkä summan saan takaisin palautuksen yhteydessä?
Maksat itse toimituskulut peruutustapauksessa.
Valitustapauksessa Valaisinmestari.fi palauttaa tuotteen hinnan toimituskuluineen, jos valitus on perusteltu. Jos tuotteeseen kohdistuu arvonalennuksia, vähennämme maksamasi summan.
Sähköisessä pankkisiirrossa voi kestää jopa 30 päivää.
Miten mainostan?
Jos haluat tehdä valituksen tuotteestasi, käytä linkkiä, jonka sait meiltä tilauksen yhteydessä. Täällä voit luoda valituksen ja sinua ohjataan joidenkin vaiheiden läpi. Kun saamme valituksesi, asiakaspalvelumme käsittelee sen ja saat palautetta valituksestasi mahdollisimman pian.
Entä jos pakkaus on vahingoittunut, kun vastaanotan tuotteen?
Kun vastaanotat tavarasi, muista tarkistaa, ettei niissä ole näkyviä vaurioita. Jos pakkaus on vahingoittunut tai siinä on muita näkyviä vianmerkkejä, sinun on kuitattava vastaanotto varauksella sisällön vahingoittumisesta tai kieltäydyttävä vastaanottamasta tavaraa kokonaan ja annettava kuljettajan viedä se takaisin.
Miten voin selvittää, onko tuote uusien energiamerkintäsääntöjen mukainen?
Voit selvittää, onko tuote uusien energiamerkintäsääntöjen mukainen, seuraavasti:
- Tarkista, onko tuotteessa uusi energiamerkintä, josta käy ilmi energiatehokkuusluokka A:sta G:hen ja muita tietoja tuotteen ominaisuuksista.
- Skannaa älypuhelimella etiketissä oleva QR-koodi, niin pääset eurooppalaiseen energiamerkinnän tuoterekisteriin (EPREL), josta löydät yksityiskohtaisia tietoja tuotteen energiankulutuksesta, valovirrasta, värilämpötilasta, lampputyypistä ja melutasosta.
- Vertaile tuotteen energiatehokkuutta lumenina wattia kohden tuotteen valovirran uuteen energiatehokkuusluokkaan. Lumen on valovirran mitta, eli kuinka paljon valoa tuote säteilee. Wattilla mitataan tehoa eli sitä, kuinka paljon energiaa tuote kuluttaa.
- Huomaa, että uusia energiamerkintäsääntöjä sovelletaan kaikkiin valonlähteisiin, kuten hehkulamppuihin tai LED-moduuleihin/valaisimiin, sekä ohjausyksiköihin, joita tarvitaan valonlähteiden liittämiseksi sähköverkkoon. Vanhat energiamerkintäsäännöt koskevat vain hehkulamppuja ja LED-lamppuja.
Miten vanhat energiamerkinnät muunnetaan uusiksi?
Vanhojen energiamerkintöjen muuntaminen uusiksi ei ole niin helppoa, koska niissä käytetään eri mittayksiköitä ja asteikkoja, mutta vanhojen energiamerkintöjen muuntaminen uusiksi edellyttää, että tiedät tuotteen valovirran ja tehon. Nämä tiedot löytyvät tuotteen pakkauksesta, vanhasta energiamerkinnästä tai EPREListä. Sinun on myös tiedettävä tuotteen valovirran uusi energiatehokkuusluokka, joka löytyy uudesta energiamerkinnästä tai tästä taulukosta.
- Kun sinulla on tuotteen valovirta ja teho, voit laskea tuotteen energiatehokkuuden lumenina wattia kohti jakamalla valovirran teholla. Jos esimerkiksi tuotteen valovirta on 800 lumenia ja teho 10 wattia, sen energiatehokkuus on 800/10 = 80 lumenia wattia kohti.
- Voit sitten verrata tuotteen energiatehokkuutta tuotteen valovirran uuteen energiatehokkuusluokkaan. Jos esimerkiksi tuotteen valovirta on 800 lumenia, sen energiatehokkuuden on oltava vähintään 210 lumenia wattia kohti, jotta se kuuluisi luokkaan A, 120-210 lumenia wattia kohti, jotta se kuuluisi luokkaan B jne.
- Näin saat selville, mikä uusi energiamerkintä tuotteella olisi, jos tiedät vain vanhan merkinnän. Sinun on kuitenkin hyvä tietää, että uusissa energiamerkinnöissä on myös muita tietoja tuotteen ominaisuuksista, kuten värilämpötila, lampunpitimen tyyppi ja melutaso, joita ei löydy vanhoista energiamerkinnöistä.
Mitä eroa on vanhalla ja uudella vuoden 2023 energiamerkinnällä?
Vanhoissa merkinnöissä käytettiin asteikkoa A++:sta (tehokkain) E:hen (tehottomin), joka perustui tuotteen energiankulutukseen kilowattitunteina tuhatta tuntia kohti. Uusissa merkinnöissä käytetään asteikkoa A:sta (tehokkain) G:hen (tehottomin), joka perustuu tuotteen energiatehokkuuteen lumenina wattia kohti2. Lumenilla mitataan valovirtaa eli sitä, kuinka paljon valoa tuote säteilee. Wattilla mitataan tehoa eli sitä, kuinka paljon energiaa tuote kuluttaa.
Uusissa merkinnöissä annetaan myös lisätietoja tuotteen valovirrasta, värilämpötilasta, lampunpitimen tyypistä ja energiankulutuksesta. Värilämpötila kuvaa valonlähteen väriä, joka voi olla lämmin (punertava), neutraali (valkoinen) tai kylmä (sinertävä). Lampunpitimen tyyppi on tuotteen osa, joka sopii lamppuun tai valaisimeen.
Uusissa merkinnöissä on QR-koodi, jonka voi skannata älypuhelimella, jolloin pääsee eurooppalaiseen energiamerkinnän tuoterekisteriin (EPREL), josta löytyy yksityiskohtaisia tietoja kaikista Euroopan markkinoilla olevista malleista.
Uudet merkinnät koskevat kaikkia valonlähteitä, kuten hehkulamppuja tai LED-moduuleja/valaisimia, sekä ohjauslaitteita, joita tarvitaan valonlähteiden liittämiseksi sähköverkkoon. Vanhat merkinnät koskevat vain hehkulamppuja ja LED-lamppuja.